Facebook rezultati za treći kvartal
Rezultati za treći kvartal pokazuju da prihodi Facebooka usporavaju, a analitičari vjeruju da Stories usluga kanibalizira njihov osnovni izvor oglasnih prihoda, News Feed.
Facebook se nada da će njihova Stories usluga biti oslonac za budućnost njihovih društvenih mreža, ali ovaj novi način dijeljenja videozapisa još nije privukao oglašivače. Posljedično, i rast prihoda kompanije usporava.
Facebook je u utorak objavio izvještaj za treći kvartal ove godine, prema kojem je prodaja oglasa dosegla cifru od 13,5 milijardi dolara, što predstavlja godišnje povećanje od 33 posto. Ali, usporedbe radi, u prošlogodišnjem izvještaju za treći kvartal prihodi od oglašavanja na Facebooku bili su u rastu od 49 posto u odnosu na godinu ranije.
Stavljajući veći naglasak na Stories format, Facebook prolazi kroz metamorfozu sličnu njihovoj preobrazbi iz primarno usluge za desktop računare u uslugu primarno za mobilne uređaje, koja je počela 2012. godine.
„Naš napor da preusmjerimo Facebook sa News Feed-first na Stories-first nije bio tako gladak koliko sam se nadao“, izjavio je CEO Facebooka Mark Zuckerberg u razgovoru sa analitičarima Wall Streeta. „Još uvijek od njih ne zarađujemo onoliko novca koliko zarađujemo od oglasa u feedu.“
Facebook je naime u procesu evolucije iz News Feeda, glavnog izvora sadržaja na ovoj društvenoj mreži, u Stories, vertikalne videozapise preko cijelog zaslona koji nestaju nakon 24 sata. Ovaj stil video prikaza neupitno je inspirisao Snapchat, prva društvena medijska kuća koja se odlučila privući korisnike kratkotrajnim porukama i videozapisima koji ispunjavaju cijeli zaslon u portretnom načinu rada.
„Ja jednostavno vjerujem da je to budućnost“, rekao je Zuckerberg. „Ljudi žele dijeliti na načine koji ne ostaju trajno zapisani.“ Dodao je kako će izgradnja formata Stories „potrajati neko vrijeme, a naš će rast prihoda biti spor tokom tog razdoblja“, slično kao što je bio slučaj pri reorijentaciji ka mobilnim uređajima.
Facebook je toliko zaljubljen u format Stories da je isti dostupan na svim njihovim platformama – Instagramu, WhatsAppu, Messengeru i na krovnoj društvenoj mreži. No, što više vremena ljudi provode gledajući ove „priče“, to manje vremena provode u glavnom news feedu na Facebooku i Instagramu, gdje su oglasi unosniji.
Stories oglasi koštaju 4 dolara za 1.000 prikaza, a oglasi u feedu koštaju oko 5 dolara za 1.000 prikaza, rekao je Aaron Goldman, CMO 4C Insights platforme za marketinške tehnologije za društvene medije.
„Stories igraju važnu ulogu za Facebook oglašivače”, rekao je Goldman. „Format se već dokazao na Instagramu, ali usvajanje tek traje na Facebooku.“
Facebook je prošle godine ubacio Stories u svoju glavnu aplikaciju, a oglase su počeli prikazivati tek prošli mjesec. Ovaj format na Instagramu već ima mnogo snažnije korijene, a oglasi su na ovoj platformi lansirani još prošle godine. Neki su i podijelili svoje sumnje kako ovaj stil dijeljenja jednostavno nije toliko popularan na Facebooku kao što je to na Instagramu, koji je izravniji konkurent Snapchatu sa kojim se bore za dominantnost među mladima.
Na svim svojim platformama Facebook bilježi milijardu „priča“ dnevno, rekao je Zuckerberg, a većina toga je zahvaljujući Instagramu.
Brian Wieser, viši analitičar u Pivotalu, izjavio je kako Stories rastu nauštrb glavnog izvora prihoda Facebooka – News Feeda.
„Postoje stvarne granice kada je u pitanju iznos novca koji postoji u oglašavačkoj ekonomiji, a oglašivači na Facebook i njegove platforme mogu odvojiti tek određeni dio toga,“ kaže Wieser.
Facebook također ulaže u Watch, drugu video uslugu koja im ulijeva nade da bi mogla postati budućnost oglašavanja. Watch služi izdavačima i TV mrežama da plasiraju premium sadržaje na Facebooku, i sa njime dijele dobit od prodaje oglasa. Ali i ovaj format sporo raste.
Watch je i dalje „iza YouTubea“, rekao je Zuckerberg, referirajući na primarnog konkurenta njihove usluge, a koji je u vlasništvu Googlea. Watch nesumnjivo raste, ali Zuckerberg nije želio biti precizan koliko, te je samo rekao kako je u proteklih nekoliko mjeseci ova usluga u SAD-u porasla trostruko.